Piața de desfacere accesibilă (Serviceable Obtainable Market –SOM) se referă la cota de piață la care o companie poate să ajungă în mod realist. Aceasta se referă la partea din piață pe care firma o poate deservi în condițiile actuale de producție și promovare. Practic, acest segment este cel care se poate ocupa fără investiții tehnologice sau de marketing semnificative. O modificare a scalei de producție prin investiții i-ar permite unei companii să-și crească cantitatea de bunuri realizată. Similar, prin campanii de promovare semnificative s-ar putea obține accesul la segmente noi de public. Un alt factor relevant care influențează segmentul de piață optenabil este legat de concurență. O concurență puternică ar putea împiedica o firmă să ocupe un segment mai important din piață.
Piața accesibilă reprezintă doar o parte a celei disponibile, aceasta din urmă fiind, la rândul ei o componentă a celei totale.
Indiferent de mărimea bugetului de promovare pe care îl are la dispoziție, o companie nu va putea să ajungă la toți clienții potențiali de pe piață. Chiar dacă firma este un monopol natural există clienți potențiali la care este dificil să se ajungă sau care refuză să facă achiziții. De exemplu, firma care administrează canalizarea unei localități ar putea ignora clienții solitari aflați la distanță de rețea. În acest caz, extinderea canalizării ar fi mai costisitoare decât veniturile potențiale.
Pe piața telefoanelor mobile inteligente, compania Apple va avea dificultăți să adreseze fanii sistemului de operare Android. Aceștia din urmă nu ar cumpăra smartphone-uri fără sistemul preferat.