Prin preț dinamic sau tarifare dinamică (Dynamic pricing) ne referim la o strategie în care prețurile unei companii se ajustează în timp real la condițiile de piață. Tradițional, acest tip de preț putea fi întâlnit în special pe piețele bursiere și pe cele agroalimentare. În acest tip de structuri, prețul se ajustează cu rapiditate la condițiile de piață. Dezvoltarea tehnologiei a adus posibilitatea utilizării prețurilor dinamice și în alte industrii. De exemplu, compania Uber practică prețuri dinamice. Acestea se ajustează la condițiile de piață. De exemplu, în noaptea de Revelion cererea depășește cu mult oferta și prețurile cresc exponențial. Ca urmare a acestei evoluții, cererea scade și piața reușește să se echilibreze.
Strategia de tarifare dinamică are un rol esențial în conservarea calității bunurilor. Dacă prețul ar rămâne similar ofertanții nu ar reuși să acopere tot ce li se cere. Eventual, ei ar putea creștere oferta totală, dar, prin asta, ar afecta calitatea bunurilor.