Un preț recomandat (Recommended Price) este o valoare de vânzare pentru un produs sau serviciu pe care un producător o sugerează vânzătorilor. Recomandarea se poate face printr-o listă de prețuri comunicată în momentul negocierilor cu vânzătorii.
Producătorii care sunt nemulțumiți de politica de prețuri a vânzătorilor pot să încerce să comunice direct cu clienții. Astfel, producătorii pot să aplice informații legate de prețul recomandat direct pe ambalajul produsului. În acest caz, se încearcă o strategie win-win: forțarea magazinelor să accepte politica de prețuri a producătorilor și îmbunătățirea imaginii în fața clienților. Clienții li se formează o idee legată de mărimea adaosului comercial utilizat de către magazine.
Producătorii trebuie să fie atenți când aplică prețul direct pe produse. Dacă prețurile indicate pe produse sunt mari, magazinele pot oferi reduceri în raport cu acestea. Astfel li se sugerează clienților că producătorii sunt vinovați de prețurile mari.
(2) O variantă a acestui preț este MSRP (Manufacturer’s Suggested Retail Price). Aceasta este utilizată în special în industria auto. Scopul MSRP este cel de a alinia prețurile dealerilor auto și așteptările vânzătorilor și cumpărătorilor.