Un produs minim viabil (Minimum viable product – MVP) este o versiune a unui bun economic care are suficiente funcționalități pentru a fi testat și utilizat. Acesta nu este însă pregătit pentru lansarea comercială. Conceptul este extrem de popular în lumea start-up-urilor și în special în finanțarea cu capital de risc. Ca nivel de dezvoltare, acesta este mai evoluat ca un prototip, dar nu încă nu are toate caracteristicile unui produs care poate fi lansat pe piață. În această fază de dezvoltare, o companie poate colecta feed-back pentru a îmbunătăți produsul final.
Elementele de bază ale acestor produse sunt:
- au funcționalitățile de bază ale produsului final; Persoanele care le testează pot înțelege avantajele promise de produs.
- au un design minimalist; Firmele vor să testeze ideea, nu să convingă cumpărătorii să le achiziționeze.
- permit colectarea rapidă de feedback;
- permit testarea ipotezelor legate de produs și de forma de prezentare;
- permit realizarea de economii; Colectarea de feed-back în fazele intermediare de dezvoltare permite evitarea lansării comerciale de produse cu probleme.
- etc.