Saturația pieței (Market saturation) apare când volumul dintr-un bun, care poate fi comercializat pe o piață, și-a atins potențialul maxim. Nivelul de saturație al pieței este un indicator esențial pentru companii. Pe baza acestuia se decide ce, cum și cât urmează să se investească.
O piață saturată este una matură, în care cotele de piață ale agenților economici ofertanți pot fi îmbunătățite doar în detrimentul concurenților. O companie care vrea să-și îmbunătățească cota pe o piață saturată trebuie să-și îmbunătățească oferta. Aceasta trebuie să urmărească să atragă clienți de la concurenți. Ea poate realiza acest lucru prin reduceri de prețuri, prin servicii complementare mai bune, prin îmbunătățirea tehnologică a produselor etc.
O piață nesaturată este una în care încă există clienți potențiali care pot fi determinați să achiziționeze produsele unei firme.
Strategiile de creștere ale firmelor trebuie să țină cont de saturația pieței. De exemplu, pe o piață în creștere au sens investiții în extinderea capacităților de producție. Pe una matură au sens în special investițiile în retehnologizare, prin care se îmbunătățesc randamentele de producție. Dacă o firmă obține randmente superioare față de concurență, poate să ofere prețuri mai bune și să-și majoreze cota de piață.