Vadul comercial (Commercial venue) se referă la arealul din jurul magazinelor din care provin clienții acestora. Practric, un vad comercial se referă la totalitatea clienților potențiali ai unei firme. Este vorba despre acei clienți care locuiesc sau frecventează arealul respectiv. Magazinele au nevoie de un vad vast, cu o populație semnificativă, pentru asigurarea unui flux constant de clienți. Unele afaceri de nișă funcționează bine și fără un aflux mare de clienți. Important, în aceste cazuri, este ca fluxul de clienți să fie constant și valoarea medie a coșului de cumpărături relativ ridicată.
Astăzi, prin migrarea comerțului spre on-line, vadul comercial a cunoscut o expansiune care a trecut de barierele geografice, fiind limitată doar de acoperirea serviciilor de curierat. Unele magazine vând în întreaga țară și multe chiar internațional.
Când vine vorba de expansiunea fizică a vadului comercial situația este mai complicată. Acest pas presupune costuri de promovare și de logistică. Există șanse ca indivizii din afara zonei să refuze să se deplaseze la magazin pentru cumpărături. Lipsa unui punct de lucru fizic va diminua șansele de succes ale unui magazin care vrea să vândă în afara vadului comercial.
Un vad comercial clasic nu va funcționa fără afaceri ancoră (magazine, restaurante etc.) care să atragă fluxul de clienți. Astfel, nu este suficient ca un spațiu să fie într-o zonă cu flux semnificativ de oameni.