Comerțul electronic (E-commerce) este o formă a schimbului, între vânzători și cumpărători, care se desfășoară prin intermediul internetului. Aceasta formă de comerț presupune un transfer de date și bani sau un acord de plată la livrare. Acest tip de comerț are o pondere tot mai mare în total, în prezent fiind tranzacționate electronic o mare parte a produselor și serviciilor existente pe piață. Pandemia COVID-19 și închiderea economiei au impulsionat și mai mult migrarea comerțului clasic în zona electronică. Acest impuls va consolida comerțul electronic pe termen mediu și lung.
Comerțul electronic a apărut ca urmare a dezvoltării internetului. În ultimii ani cota de piață a comerțului electronic a crescut constant, în detrimentul comerțului clasic.
Cumpărăturile efectuate în magazinele electronice prezintă numeroase avantaje pentru clienți. Aceștia au acces la o ofertă largă, pot căuta cele mai bune prețuri și se bucură de livrare la adresa indicată de ei. Dezavantajul principal al acestei metode comerciale este legat de faptul că produsele nu pot fi testate înainte de achiziție. Clienții care nu sunt mulțumiți de produse trebuie să le trimită înapoi magazinelor.
De asemenea, dezvoltarea firmelor de curierat a dat un impuls acestui tip de comerț. Livrarea produselor la adresele indicate de clienți a făcut ca atractivitatea acestui tip de comerț să crească într-o manieră accelerată. Ulterior, dezvoltarea aplicațiilor de livrare au dus acest model de vânzare la un nou nivel.