Conceptul de KYS (Know Your Seller) este utilizat în diferite industrii pentru a evidenția importanța cunoașterii vânzătorilor cu care se fac tranzacții. Cunoașterea vânzătorilor facilitează dezvoltarea unei relații transparente și bazate pe încredere. Astfel, un client potențial poate să-și reducă riscurile asociate cu achizițiile. Elementele cheie ale KYS sunt:
- identificarea vânzătorului – Pentru achizițiile cu valori mari este de preferat verificarea acestuia la instituțiile publice. De exemplu, în România orice firmă poate fi verificată pe situl Ministerului Finanțelor după CUI sau nume.
- reputația vânzătorului – Comerțul are o latură virtuală chiar și atunci când se realizează în mod tradițional. Cu oarecare ușurință, putem să găsim review-uri și informații despre majoritatea vânzătorilor de pe piață.
- informații legate de produs – În comerțul online, putem să ierarhizăm vânzătorii și după informațiile legate de produse și fotografiile de prezentare.
- suport clienți – Tot în comerțul online este esențial ca serviciul de suport al vânzătorilor să funcționeze. Clienții trebuie să știe că au cui se adresa atunci când întâmpină probleme cu produsele.