KYS (Know Your Seller)

Conceptul de KYS (Know Your Seller) este utilizat în diferite industrii pentru a evidenția importanța cunoașterii vânzătorilor cu care se fac tranzacții. Cunoașterea vânzătorilor facilitează dezvoltarea unei relații transparente și bazate pe încredere. Astfel, un client potențial poate să-și reducă riscurile asociate cu achizițiile. Elementele cheie ale KYS sunt:

  • identificarea vânzătorului – Pentru achizițiile cu valori mari este de preferat verificarea acestuia la instituțiile publice. De exemplu, în România orice firmă poate fi verificată pe situl Ministerului Finanțelor după CUI sau nume.
  • reputația vânzătorului – Comerțul are o latură virtuală chiar și atunci când se realizează în mod tradițional. Cu oarecare ușurință, putem să găsim review-uri și informații despre majoritatea vânzătorilor de pe piață.
  • informații legate de produs – În comerțul online, putem să ierarhizăm vânzătorii și după informațiile legate de produse și fotografiile de prezentare.
  • suport clienți – Tot în comerțul online este esențial ca serviciul de suport al vânzătorilor să funcționeze. Clienții trebuie să știe că au cui se adresa atunci când întâmpină probleme cu produsele.
KYS (Know Your Seller)
Seller icons created by Eucalyp – Flaticon