Marketing de destinație

Conceptul de marketing de destinație (Destination Marketing) se referă la o strategie de promovare care pune accentul pe destinația finală și nu pe produsele sau serviciile oferite de o companie. Prin acest tip de marketing se urmărește atragerea turiștilor într-o anumită localitate, regiune, țară etc. Prin atragerea turiștilor se urmărește creșterea veniturilor specifice, precum încasările din HoReCa, taxele de acces etc. Prin strategiile de acest tip se încearcă o creștere a notorietății destinațiilor.

Marketing de destinație
Exotic icons created by Ekros – Flaticon

Elementele cheie ale unei strategii de marketing de destinație sunt:

  • Crearea brandului (mărcii);
  • Utilizarea de canale de marketing variate pentru a ajunge la clienții potențiali;
  • Identificarea și adresarea audienței țintă;
  • Realizarea de parteneriate cu firme prezente în regiunea de destinație (de exemplu, cu hoteluri, parcuri de distracție, localuri sau muzee);
  • Planificarea de evenimente;
  • etc.