Managementul marketingului (Marketing management) constă din totalitatea activităților de administrare a tehnicilor și metodelor de marketing din cadrul unei companii. De asemenea, acest domeniu se ocupă de gestionarea resurselor și activităților de marketing din cadrul unei firme. Conform unei alte definiții, atribuită lui Kotler și Keller, managementul marketingului se ocupă cu alegerea piețelor țintă și de obținerea și retenția clienților prin crearea și livrarea de valoare către aceștia. Altfel spus, acest domeniu se ocupă de administrarea relațiilor firmei cu piața și clienții.
Conform altor opinii, conceptul se referă la un proces complex, prin care firmele încearcă să exploateze potențialul nedescoperit al pieței. Acesta începe cu colectarea de date și analizarea oportunităților de piață ale unui produs sau serviciu. Apoi procesul continuă cu conceperea și lansare de activități specifice de marketing. Prin aceasta, se urmărește creșterea bazei de clienți și majorarea profiturilor.
Practic, managerul de marketing coordonează toată activitatea specifică, de la identificarea pieței țintă și până la alegerea strategiei de promovare. El este responsabil de strategia de piață a firmei și de armonizarea viziunii dintre diferitele departamente. Evident, strategiile sale de creștere nu pot funcționa fără suportul activ al celorlalte departamente din cadrul companiei.