Piață țintă

O piață țintă (Target Market) este formată dintr-un grup de clienți potențiali pe care o companie intenționează să îi transforme în consumatori ai produselor și serviciilor sale. Piața țintă poate să fie într-o regiune geografică în care firma activează deja sau într-o țară străină. Înainte de a-și extinde operațiunile, firma trebuie să evalueze potențialul pieței. Intrarea pe o piață nouă este costisitoare și firma trebuie să aibă perspectiva recuperării investiției și realizării de profituri.

Piață țintă
Mission icons created by Freepik – Flaticon

Când piața țintă este în zona în care firma activează deja, aceasta este constituită din indivizi care nu a fost luați în considerare anterior . În acest caz, firma își va extinde strategia de marketing pentru a atrage noi clienți. Când piața țintă este în altă țară, firma va trebui să realizeze o analiză mai complexă. Aceasta este obligată să înțeleagă mediul politic, economic, social, cultural înainte de a decide intrarea pe piață.

Piața țintă se poate referi și la segmentul de piață identificat de o firmă printr-o procedură de segmentare.