Abundența (Abundance) în economie se referă la disponibilul de resurse sau de produse și servicii de pe piață. Aceasta este opusă conceptului de raritate. Cu cât o resurseă este mai abundentă, cu atât o companie se va aproviziona mai ușor. Pe o piață bine aprovizionată cu produse, prețurile acestora vor tinde să fie scăzute.
Abundența are ca efect direct formarea de prețuri scăzute pe piață și un acces facil la resurse și produse. O companie care folosește resurse abundente va avea un cost de oportunitate scăzut și va putea decide ușor ce să producă. Aprovizionarea companiei se va face ușor și competiția pentru accesul la resurse scăzută.
Similar, un individ care consumă produse abundente nu va avea dificultăți să se aprovizioneze de pe piață. Acestea se vor găsi relativ ușor și prețurile lor de achiziție vor fi relativ scăzute. Prețurile produselor vor fi apropiate de nivelul costurilor de producție.
Exemplul clasic folosit pentru a explica abundența este cel al oxigenului. Oxigenul este relativ abundent în atmosferă, motiv pentru care prețul său tinde spre zero. Chiar dacă este abundent, oxigenul nu are calitate constantă. Mulți caută zonele cu aer mai curat.