Un canal virtual de distribuție (The internet as a distribution channel) se referă în special la:
- magazine on-line; Acesta este primul stadiu al canalelor virtuale de distribuție. Simultan cu dezvoltarea internetului, firmele și-au dezvoltat site-uri și, firesc, magazine virtuale. Inițial, acestea aveau un rol secundar în vânzări, dar de multe ori au reușit să devină sursa principală de venituri. Concurența este acerbă și provocarea pentru acești vânzători este să devină vizibili.
- platformele de comerț electronic (marketplace); Acest tip de canale sunt replici virtuale ale piețelor. Pe acest tip de platforme se adună până la zeci de mii de magazine, fapt care determină creșterea transparenței pieței. Agenții cererii se informează astfel cu mai mare ușurință. Aceste platforme concentrează o mare parte a ofertei și nu magazinele sunt forțate să concureze prin prețuri.
- aplicații de intermediere a vânzărilor. Dezvoltarea telefoanelor mobile inteligente și a aplicațiilor duce totul un pas mai departe. Aplicațiile de mobil deschid noi posibilități pentru dezvoltarea canalelor virtuale. Acestea permit efectuarea de comenzi oricând și oriunde.
Practic, aceste tipuri de canale se referă la vehiculele virtuale prin care pot fi intermediate vânzările de produse între părți. Internetul permite eliminarea intermediarilor în foarte multe cazuri.