Inflația stilului de viață (Lifestyle inflation) este un concept care se referă la schimbarea de comportament a indivizilor care survine în urma creșterii veniturilor, mai precis la majorarea cheltuielilor. Indivizii doresc să compenseze lipsurile din trecut și, atunci când apare un factor declanșator, încep să achiziționeze în mod agresiv. Aceștia se angrenează într-o campanie de achiziții care, de obicei, nu este sustenabilă. Evenimentele care pot declanșa acest comportament sunt majorări salariale, avansări, absolviri de cicluri universitare, moșteniri etc.
Un exemplu particular al inflației ca stil de viață este cel determinat de relaxarea restricțiilor legate de pandemia COVID-19. Indivizii au economisit în perioada de izolare și, ulterior, eliberați de restricții, s-au simțit mai înstăriți decât erau în realitate. Ca urmare a acestei percepții ei au început să consume într-o manieră nesustenabilă.
De multe ori, fenomenul apare pentru că individul vrea să trăiască la nivelul la care aspiră și nu la cele pe care și-l permite. De exemplu, putem vedea și în satele României cum tinerii care au plecat la muncă în străinătate își construiesc vile enorme. Cât timp acestea sunt goale, proprietarii nu conștientizează costurile întreținerii acestora. Ei nu realizează că nu și le permit.
Inflația stilului de viață poate fi stopată doar de către individ, prin schimbarea comportamentului de consum.