Capacitatea pieței (Market Capacity) este un concept care se referă la volumul potențial al pieței unui bun. Cu alte cuvinte, se referă la produsele și serviciile care ar putea fi comercializate pe o piață, într-o perioadă de referință. Altfel spus, în acest caz, este vorba de numărul unități care s-ar putea vinde într-un interval de timp, de regulă un an de zile.
Conceptul se poate referi și la volumul de vânzări de produse sau servicii în raport cu oferta existentă pe piață. Dacă oferta este mai mică, înseamnă că este sub potențial. Pe fondul presiunii cererii, prețul de echilibru va crește și firmele vor încerca să-și majoreze cota de piață. Când oferta este mai mare decât potențialul pieței, prețurile vor scădea și firmele vor trebui să se angreneze într-o competiție dură. Capacitatea pieței este legată de mărimea cererii viitoare și de structura ei.
Conform altei definiții, capacitatea pieței este egală cu cererea existentă pentru un produs și cea viitoare demonstrată. Trebuie să existe certitudinea că această cerere viitoare va fi convertită în achiziții efective. Firmele care cunosc volumul potențial al pieței și capacitatea concurenților vor putea să-și optimizeze oferta. În acest fel, ele își vor maximiza profiturile.