Comportamentul producătorului (Producer behavior) este un domeniu care analizează modul în care decid și acționează firmele care dezvoltă produse destinate pieței. Acesta se referă la succesiunea de etape operaționale prin care se urmărește maximizarea profitului sau a vânzărilor. Toate firmele care produc se ghidează după unul din aceste două obiective. Există firme care se axează pe dezvoltarea produselor sau tehnologiei, precum start-up-urile, dar, pe termen mediu și lung, chiar și acestea vor trebui să urmărească creșterea profitului și a vânzărilor.
Principalele componente ale comportamentului producătorilor se referă la:
- modalitatea în care sunt luate deciziile în cadrul firmelor – Mai precis, este vorba de cum se decide ce, cât și cum să se producă.
- strategii de promovare;
- administrarea lanțurilor logistice de aprovizionare și distribuție;
- adaptabilitatea acestora la factorii externi.
În funcție de capacitatea de reacție a firmelor, putem vorbi și despre un comportament rigid sau adaptabil. De exemplu, un producător care își va adapta în timp real strategia la comportamentul consumatorului este unul care se adaptează.