Maximizarea profitului (Profit maximization)

Maximizarea profitului (Profit maximization) se referă la toate procesele și activitățile care sunt efectuate în cadrul unei firme în vederea determinării nivelului de producție care permite obținerea maximului de beneficii financiare. Se consideră că o firmă este în echilibru atunci când cantitatea produsă determină obținerea profitului maxim. În economia reală, firmele își diferențiază produsele de ale concurenței, fapt care permite perceperea de prețuri diferite. Astfel, în maximizarea profitului trebuie luate în considerare și prețurile la care o companie își vinde produsele.

O firmă își va maximiza profitul atunci când încasarea sa marginală ca fi egală cu costul marginal.

Îmg = Cmg

Maximizarea profitului
Sursă: Grafic realizat de către autor

Vedem în graficul de mai sus, maximizarea profitului are loc la punctul de intersecție dintre curba încasării marginale și a costului marginal. Practic, firma vinde ultima unitate de produs la costul ei de producție, adică aceasta este prima unitate al cărei profit este zero. Dacă firma ar continua să vândă, pentru următoarea unitate costul marginal ar fi superior încasării marginale, deci ar vinde în pierdere.