Economie culturală

Prin economie culturală (Cultural economics) înțelegem acel domeniu interdisciplinar care studiază cum sunt realizate, distribuite și consumate bunurile culturale. Practic, domeniul analizează aspectele economice ale culturii.

În domeniul economiei culturale, există mai multe zone de interes:

  • industrii culturale – Aici sunt studiate industrii precum cea a muzicii, filmului, artelor vizuale etc.
  • bunuri și servicii culturale – Studiul modului în care aceste bunuri și servicii sunt produse, distribuite și consumate.
  • impactul economic al culturii – Studiul efectelor economice ale culturii asupra indivizilor și comunităților.
  • politici culturale – Analiza politicilor publice de susținere a domeniului cultural.
  • consumul de cultură – Analiza modului în care sunt consumate bunurile culturale. De exemplu, unele dintre acestea au o anumită sezonalitate.
  • etc.
Economie culturală
Auditorium icons created by Octopocto – Flaticon

Economia culturală se ocupă și de analiza modului de finanțare a acestor bunuri. De multe ori, produsele culturale nu generează venituri suficiente pentru a le asigura artiștilor un nivel de decent de viață. În aceste condiții, domeniul are nevoie de finanțare sub formă de subvenții sau sponsorizări.