Gama de produse (Product line) este un grup de bunuri pe care o companie îl promovează și vinde sub o singură marcă. Produsele dintr-o gamă sunt asemănătoare și se adresează aceluiași sector de piață. Firmele dezvoltă linii de produse deoarece clienții existenți sunt predispuși să le achiziționeze. Produsele din gamă pot să aibă în comun:
- atribute fizice;
- se adresează aceluiași tip de clienți;
- sunt vândute pe aceeași piață;
- nivelul prețurilor;
- calitatea;
- împart canalul de distribuție;
- etc.
O gamă poate să includă bunuri asemnănătoare care se diferențiază doar prin aromă, sortiment etc. Gamele pot adresa anumite nevoi specifice. De exemplu, magazinele cu produse sportive au game care se axează pe sporturi specifice (tracking și drumeții; baschet, fotbal, handbal). Un avantaj al gamei de produse este că poate adresa un bazin mai larg de clienți. De exemplu, pot vinde cu ușurință produse pentru întreaga gospodărie când cei care o formează au preferințe particulare.
De exemplu, o firmă din industria cosmetică are o gamă de săpunuri cu diferite arome sau proprietăți. Clienții le pot recunoaște cu ușurință prin brand și formă. În cazul în care nu găsesc sortimentul preferat aceștia sunt dispuși să testeze alte produse din gamă.