Prin grad de saturare al pieței (Market saturation degree) înțelegem evaluarea spațiului de creștere pe care îl au agenții economici. O piață poate avea un anumit grad de saturare sau poate fi în primele faze de dezvoltare. De obicei, piețele cu grad de saturare mic sunt în faze incipiente de dezvoltare. Pe acestea se vând produse inovative care încă nu sunt cunoscute de publicul larg. Când gradul de saturare este scăzut, firmele au spațiu de creștere fără a se angaja la practici concurențiale de amploare. Există suficienți clienți potențiali sau care nu au fost fidelizați de concurență, iar ceilalți ofertanți nu au încă poziții dominante.
O modalitate simplă, prin care poate fi evaluat ce grad de saturare al pieței există, este analiza ratelor anuale de creștere. O piață pe care firmele au rate anuale de creștere foarte mici este probabil una saturată. Firmele stagnează pentru că nu au de unde să atragă clienți noi.
Pe piețele mature, când firmele își cresc nivelul producției, vânzarea bunurilor suplimentare devine o problemă. Companiile acestea nu au de unde să găsească noi clienți. Cum cererea nu poate să crească, prețurile pe piață ar scădea și firmele nu ar putea să-și majoreze cotele.