O înțelegere secretă (Secret agreement) este o practică anticoncurențială care apare în special pe piețele de oligopol. Cazurile cele mai cunoscute de înțelegeri între firmele de pe piețele de oligopol se referă la fixarea prețurilor la un nivel peste cel de echilibru sau fixarea nivelului de producție, pentru a determina creșterea prețurilor.
O înțelegere secretă nu este un atribut exclusiv al piețelor de oligopol, aceasta putând să apară și pe piețe concurențiale. De exemplu, proprietarii de restaurante dintr-un vad comercial pot să se înțeleagă și să impună niște prețuri minime. Este important să facem o mențiune. În principiu, piața restaurantelor este una cu o ofertă extrem de atomizată și competitivă. Totuși, chiar dacă la nivelul pieței există zeci de mii restaurante, vadul comercial dintr-o localitate este limitat ca spațiu. Doar un număr finit de restaurante va reuși să opereze din zona respectivă, fapt care le va permite să dezvolte caracteristici de oligopol. Puterea de oligopol va fi una scăzută, pentru că o creștere puternică de prețuri ar putea determina migrația clienților spre restaurante din afara vadului.