Marketingul de nișă (Niche Marketing) este o strategie de promovare care presupune focalizarea pe o nișă de piață. Nișa este o secțiune a unui segment de piață. Această secțiune de segment este obținută prin împărțirea consumatorilor tipici ai unui produs pe baza unor criterii suplimentare, față de cele folosite inițial. De exemplu, segmentul utilizatorilor de autovehicule electrice din România ar putea fi împărțit în mai multe nișe, pe baza puterii bateriei. Puterea bateriei ne poate oferi informații despre modul de utilizare al autovehiculelor. Clienții care folosesc autovehiculul doar în mediul urban, unde sunt multe stații de încărcare, nu au nevoie de baterii mari. S-ar putea realiza campanii de promovare a autovehiculelor cu autonomie redusă, special pentru acești consumatori potențiali.
Strategia de marketing de nișă este esențială în special în afacerile care nu se adresează unui număr mare de clienți. Prin țintirea precisă a clienților potențiali se pot realiza economii importante în campania de promovare a produselor.
De exemplu, dezvoltatorii unui complex imobiliar de lux ar putea să delimiteze o nișă formată din persoane care își permit să cumpere astfel de locuințe. Ulterior, reclamele pentru locuințele din complex vor fi adresate celor din nișă. Costurile de promovare vor fi reduse substanțial și vor permite optimizarea fluxului de numerar.