Marketingul din gură în gură (Word-of-mouth marketing) este o strategie de promovare a produselor sau serviciilor unei companii care se bazează pe interacțiunile sociale dintre clienții săi potențiali. Prin strategia de marketing din gură în gură se stimulează discuțiile despre produse și recomandarea lor de către clienții existenți. Promovarea produselor de către clienți este o garanție că produsele sunt de calitate și fiabile. Clienții potențiali au mai mare încredere să încerce un produs utilizat și recomandat de către apropiații lor. Validarea produselor făcută de către persoane care nu au legătură cu firma pare mai credibilă. Strategia este pretabilă în special pentru produsele care încă nu au fost testate de clienții potențiali.
În principiu, pentru ca o strategie de acest să aibă succes produsele sau serviciile companiei trebuie să fie excepționale. Dacă acestea sunt fiabile și au o calitate ridicată, clienții le vor recomanda fără să fie impulsionați.
Dezvoltarea canalelor social media a determinat adaptarea acestor strategii. Companiile nu mai așteaptă ca acțiunile de marketing să pornească de la clienții satisfăcuți. Acestea folosesc acum strategii asociate cu marketingul influencer. Firmele se înțeleg cu personalități care au influență pe canalele de social media și se înțeleg cu acestea. Personalitățile respective promovează produsele și serviciile în cercurile lor de influență.