Prin optimizare logistică (Logistics optimization) înțelegem strategia adoptată de companii pentru a-și forma lanțuri de aprovizionare rapide și eficiente. În această direcție, o firmă va analiza fluxurile de aprovizionare și de distribuție și va căuta să le optimizeze. Ea va urmări să reducă timpii de livrare, să diminueze stocurile non-esențiale și să găsească soluții de reducere a costurilor cu carburanți. Astfel, aceasta ar putea utiliza produse software de optimizare a traseelor, de management logistic etc. Per ansamblu, firma va încerca să diminueze costurile asociate cu lanțul de aprovizionare. Aceasta va trebui să țină cont de geografia țării, de infrastructura existentă și de tipul produselor. De exemplu, ideal, în România depozitele logistice ar trebui amplasate în centrul țării, pentru a se putea livra rapid. Din păcate, Carpații funcționează ca o barieră și infrastructura rutieră lasă se dorit, deci depozitele din centrul țării nu permit livrări facile în toată țara. De multe ori, firmele operează cu depozite logistice amplasate pe ambele părți ale Carpaților.