Piață „thin”

O piață „thin” (Thin Market) se caracterizează printr-un număr scăzut de vânzători și cumpărători. Deoarece cererea și oferta nu sunt foarte ridicate, pe aceste piețe avem un număr scăzut de tranzacții. Când tranzacțiile sunt relativ puține și aria geografică în care sunt efectuate largă, prețurile tind să fie mai volatile. Prin această volatilitate ridicată a prețurilor, piața se deosebește de una „thick”.

Piață „thin”
Retailer icons created by Canticons – Flaticon

Volatilitatea ridicată a prețurilor, de pe o piață „thin” va prezenta oportunități mari de câștiguri. Desigur, acestea vor fi însoțite de riscurile de rigoare. Volatilitatea ridicată face ca și pierderile potențiale să fie pe măsură.

Pe o piață „thin” sunt avantajați agenții economici care sunt cei mai informați. Aceștia au capacitatea să vândă sau să cumpere la cele mai bune prețuri de pe piață. Similar, agenții neinformați vând în pierdere sau cumpără în condiții dezavantajoase.