Piață „thick”

Piața „thick” (Thick Market) se caracterizează prin atomicitatea cererii și a ofertei. Cu alte cuvinte, pe o piață „thick” există un număr ridicat de vânzători și cumpărători. Când cererea și oferta sunt atomice se poate deduce existența pe piață a unui volum ridicat de tranzacții. De asemenea, când există multe tranzacții prețurile au o volatilitate scăzută, fapt care le diferențiază de cele de pe o piață „thin”.

Volatilitatea mai scăzută se explică prin abundența ofertei și a cererii de pe piață. Există atât de mulți oferte încât niciun broker nu are o poziție dominantă care să îi permită să manipuleze prețul de vânzare. Același lucru este valabil și pentru cumpărători. Numărul clienților potențiali este atât de ridicat încât niciunul nu poate să solicite reduceri particularizate. Când pe o piață oferta și cererea sunt abundente informația circulă mai bine și tranzacțiile se realizează la prețul pieței.

Brokerii activi pe piețele „thick” trebuie să tranzacționeze volume mari de titluri de valoare, din cauza volatilității scăzute. Doar prin prisma tranzacționării de volume mari, aceștia pot obține câștiguri motivante.

În anumite condiții, pe o piață „thick” poate să existe o volatilitate crescută a prețurilor. De exemplu, anunțarea de către o companie a unor rezultate financiare bune sau a unor planuri de dezvoltare pot să determine o creștere bruscă a cererii pentru unele acțiunile acesteia.