Un preț opac (Opaque price) este o modalitate prin care unele companii își vând produsele la prețuri care nu sunt publice pe piață. De obicei, aceste prețuri sunt mai mici decât cele oficiale. Prin prețurile opace, producătorii discriminează între clienți, de multe ori utilizând canale de vânzare alternative.
Unele firme utilizează prețurile opace ca să atragă clienți suplimentari pentru ultimele unități de produse, greu vandabile. Prin această strategie, sunt avuți în vedere clienți sensibili la preț și care sunt dispuși să accepte produse de calitate mai slabă sau cu mai puține facilități. De exemplu, unele hoteluri își închiriază ultimele camere disponibile la prețuri reduse. În mod obișnuit, acești clienți ocazionali nu ar fi dispuși să se cazeze la aceste hoteluri din cauza prețurilor ridicate. Închirierea camerelor la preț redus are loc doar pentru a maximiza încasările financiare ale unității.
Un caz particular de formare a prețurilor opace este cel din bazarurile tradiționale. În ele prețurile la produse nu erau afișate și vânzătorii foloseau tarife diferite pentru fiecare cumpărător. De obicei, vânzătorii indicau prețuri mai mari și apoi le negociau. Doar ei cunoșteau costurile, știau cât de mare este marja lor comercială și cât puteau lăsa din prețuri. Astfel, în aceeași zi, un comerciant putea vinde unități din același produs la prețuri diferite, adaptate fiecărui client.