Prin ramburs (Cash on delivery) înțelegem modul de comercializare și expediere al mărfurilor în care cumpărătorul plătește la momentul recepției. Prin utilizarea acestui tip de plată, clientul se asigură că magazinul este serios și produsul corespunde descrierii. Acest tip de relație comercială presupune ca vânzătorul să-și asume riscuri suplimentare și nu toate pot fi combătute prin utilizarea unei asigurări. De exemplu, produsele se pot deteriora la transport sau cumpărătorul se poate răzgândi. În plus, dacă expedierea se face prin terți este necesar și un acord cu aceștia.
Rambursul a fost extrem de popular în prima fază de dezvoltare a comerțului electronic. Firmele care vindeau online nu aveau reputație și, deci, nici încrederea clienților potențiali. Pentru a-și demonstra seriozitatea, aceste companii au utilizat pe scară largă plata la recepția bunurilor. Astfel, clienții se puteau convinge că produsele sunt întregi și respectă standardele de calitate.
În ultimii ani, firmele active în comerțul online au încercat să reducă ponderea plăților ramburs. Pentru a încuraja tranziția spre plata cu cardul, în magazinul virtual, acestea au impus o taxă pentru utilizarea rambursului. Clienții care nu au încredere în magazinele online și vor să achite prețul produsului la recepția sa trebuie să achite o taxă de 5-10 lei.