Start-up-ul (Startup) este compania nouă, fondată cu scopul de a fi cadrul de dezvoltare al unui produs sau serviciu inovativ. Finalitatea dezvoltării acestui produs sau serviciu constă în lansarea sa pe piață. De obicei, deoarece un start-up este o companie nouă, specializată pe dezvoltarea unui produs sau serviciu inovativ, nu există resurse financiare din vânzări care să permită susținerea entității. Frecvent, dezvoltarea este finanțată prin investiții ale antreprenorilor implicați, granturi de dezvoltare, fonduri de capital de risc etc.
Companiile de acest tip își propun să inventeze produse noi sau să le inoveze semnificativ pe cele existente. Acestea intenționeze să adreseze nevoi ale consumatorilor care nu au fost confirmate. Ele încearcă să genereze segmente noi de piață. Evident, inițiativele de acest gen sunt însoțite de un risc de faliment pe măsură. Conform unor statistici, 90% din start-up-uri falimentează. Procentul este unul remarcabil, mai ales dacă ținem cont de faptul că acest tip de afaceri beneficiază de investiții consistente.
Aceste companii cad în capacana finanțării activității de cercetare & dezvoltare din surse externe. Fondatorii tind să piardă din vedere importanța lansării produselor pe piață. Activitatea de vânzare a produselor devine secundară, deși aceasta ar trebui să asigure veniturile operaționale. Când finanțările externe devin greu accesibile, multe firme falimentează.