Un venit recurent (Recurring revenue) se referă la încasările periodice și anticipate ale unei companii. Veniturile recurente se deosebesc de încasările care rezultă din vânzările unice. O firmă care obține venituri recurente și este capabilă să le estimeze cu precizie poate să elaboreze bugete și strategii de piață realiste și credibile. Firmele care operează cu astfel de venituri permit stabilirea unor strategii de dezvoltare cu un grad mai mare de predictibilitate.
O firmă care își cunoaște numărul de clienți plătitori știe ce buget are la dispoziție pentru funcționare și dezvoltare. Acest tip de venit poate fi definit și prin opoziție cu cel nerecurent care apare în cazul vânzărilor neregulate.
În funcție de frecvența încasărilor de la clienți, venitul poate fi recurent anual sau lunar.
Firmele din industria de software se bazează frecvent, în afacerile lor, pe diferite forme de venit recurent. De exemplu, companiile de streaming vând abonamanete lunare pentru serviciile lor. Similar, firmele care dezvoltă programe antivirus vând licențe anuale pentru utilizarea acestor produse. Desigur, putem întâlni venituri recurente și în industrii tradiționale. De exemplu, o fermă poate să aibă o bază de clienți către care realizează livrări regulate și predictibile de produse.