Un client potențial (Potential customer) este o persoană care ar putea decide achiziționarea produsului sau serviciului unei firme. Clienții potențiali ai unei companii au în comun o nevoie particulară sau dorința și capacitatea să o satisfacă prin achiziții. Din perspectiva unei firme active pe piață, clienții potențiali pot fi transformați în consumatori printr-un efort minim. Efortul de marketing va fi mai scăzut decât dacă aceștia nu ar avea idee despre produsul pieței și ar trebui să fie familiarizați cu acesta.
Din perspectiva unei piețe, clientul potențial este acea persoană care încă nu a încercat un anumit tip de produs. În categorie pot fi incluși și indivizii care au fost consumatori în trecut și ar putea redeveni. De exemplu, clienții potențiali pe piața autoturismelor sunt persoanele care sunt interesate de achiziționarea unui autovehicul. Aici îi putem include atât indivizii care nu au mai avut un atutoturism, dar și pe cei care au fost proprietari în trecut și își doresc unul.
Din perspectiva unei firme, clientul potențial poate să fie și utilizatorul produselor concurente de pe piață. Pentru firmă este suficient să îl convingă de faptul că are produse mai bune decât ale competiției. Acest tip de clienți potențiali sunt mai ușor de transformat în consumatori finali deoarece ei sunt familiarizați cu produsele de pe piață.