Un preț de referință (Reference price) este un nivel al prețului pe care un cumpărător îl comunică vânzătorului când vrea să facă o achiziție cu volum mare. Acest nivel al prețului este cel pe care clientul este dispus să-l plătească. Vânzătorul poate pleca de la acest preț pentru a face o ofertă cu care să fie el confortabil. Ulterior, clientul poate accepta oferta sau poate încerca o continuare a negocierii. Practic, în acest caz, prețul de referință este un instrument utilizat de cele două părți în procesul de negociere.
(2) Prețul de referință este și o metodă utilizată de cumpărători atunci când fac o achiziție. Un client poate compara un preț actual cu unul de bază pentru a lua decizia de achiziție. Prețul de bază poate să fie din trecut sau al unui produs concurent.
De exemplu, un client care dorește să-și cumpere un frigider poate să viziteze magazine fizice sau online pentru a-și forma o idee despre ofertă. El poate să-și aleagă un anumit model și să rețină prețul la care l-a găsit. Ulterior poate să-și extindă căutarea la alte magazine pentru a încerca să găsească o ofertă mai bună, cu un preț mai scăzut decât cel de referință.