Categorii
Lecția de economie

EMAG reformează piața serviciilor de instalații

EMAG oferă servicii de instalare pentru unele produse vândute pe platforma sa. Prin acest serviciu complementar EMAG își face produsele mai atractive, simplifică viața clienților potențiali și forțează reforma și profesionalizarea pe piața serviciilor de instalare.

EMAG reformează piața serviciilor de instalații și forțează alinierea prețurilor pe plan național. Compania a introdus în oferta platformei servicii complementare pentru unele produse comercializate și, prin asta, forțează schimbarea regulilor jocului. Utilizatorii platformei au remarcat poate că pentru unele produse există posibilitatea adăugării în coș a serviciilor aferente de instalare. De exemplu, dacă ați adăuga acum în coș un boiler electric sau o chiuvetă, ați remarca faptul că aveți posibilitatea să cumpărați și servicii de instalare.

La prima vedere, ce ne oferă EMAG nu pare extraordinar, dar aceste servicii complementare au capacitatea să stimuleze vânzările magazinului și să reformeze din temelii piața serviciilor de instalații.

Ce se întâmplă la nivel de magazin

Pentru magazinul online, această mutare este una care are potențialul să rezolve două sau trei probleme majore.

1. Creează un produs mai complet

EMAG a ales să se diferențieze de concurenți prin oferirea a ceva în plus, care să determine clienții să aleagă acest magazin. Da, poate că produsele vândute de ei sunt cu câțiva lei mai scumpe, dar posibilitatea de a contracta și servicii de instalare simplifică viața clienților. Mulți dintre aceștia vor fi atrași de pachetele produs+serviciu, pentru că le va permite să economisească timp.

Pe termen mediu și lung, aceste pachete deschid noi posibilități de dezvoltare pentru companie. De exemplu, firma ar putea acorda perioade de extra garanție pentru produsele instalate de firmele cu care au parteneriat. În acest fel, EMAG ar avea siguranța că instalarea a fost conformă și clienții ar avea o motivație în plus să aleagă serviciile.

2. Crește marja de profit a companiei

Pentru fiecare produs la care se comandă și serviciile de instalare, magazinul va obține o marjă de profit mai mare. Ne referim la marja combinată din profitul aferent produsului și cel al serviciului.

3. Le rezolvă clienților problema găsirii de specialiști

Există clienți potențiali care ezită să achiziționeze un boiler electric, o chiuvetă sau un alt echipament deoarece nu știu să le instaleze. În plus, procesul identificării și a contractării de instalatori este unul complicat și consumator de timp. Criza forței de muncă de pe piața serviciilor de instalații este una acută și se resimte pe plan național. Cine are nevoie de un instalator sau un electrician va pierde cu siguranță zile sau săptămâni pentru căutarea acestuia, programarea lucrării și recepția propriu-zisă.

Ce se întâmplă la nivel de piață

Chiar dacă avantajele la nivel de magazin sunt ușor de înțeles, efecte mai interesante vor avea loc pe piață.

1. Creșterea transparenței pieței

Prin oferirea acestor servicii conexe, EMAG intervine pe piața instalațiilor și forțează creșterea transparenței ei. De exemplu, dacă astăzi am fi interesați să afluăm cât ne-ar costa să instalăm o chiuvetă, tot ce ar trebui să facem ar fi să accesăm pagina EMAG și să aflăm ce prețuri se practică pe piață. Astfel, chiar fără să alegem serviciile companiei, am afla imediat dacă instalatorii pe care i-am găsit, ne-au făcut o ofertă corectă.

Piața suferea din cauza transparenței scăzute, dar acum putem verifica ușor care este prețul unei instalări, oferit de o firmă profesionistă.

2. Forțează alinierea prețurilor din țară

Prețul afișat de magazin este unul care include comisionul acestuia, deci, în mod normal ar trebui să găsim oferte mai avantajoase pe piață. În timp, pe măsură ce oferta EMAG și a altor magazine se va generaliza, prețurile lucrărilor de instalații se vor alinia. Cei din provincie vor găsi instalatori și electricieni la fel de greu, doar că la prețuri de București.

Această aliniere ar putea să atragă în timp mai mult personal pe piață.

3. Organizarea pieței de servicii de instalații

La o primă vedere, ar părea că mutarea EMAG reduce spațiul de manevră pentru lansarea de platforme dedicate meseriașilor. În realitate, fiecare afacere de succes atrage noi concurenți pe piață. Mișcarea EMAG are capacitatea și potențialul să educe piața și să formeze o serie de automatisme. Imediat ce utilizarea serviciilor de instalare va deveni uzuală, va apărea spațiu pentru lansarea și creșterea de platforme specializate.

EMAG reformează piața serviciilor de instalații

Piața serviciilor de instalații este în criză de la aderarea României la Uniunea Europeană. Migrarea instalatorilor și electricienilor în țările UE a dus la accentuarea penuriei de forță de muncă pe piața din România. Pentru mulți dintre noi, a devenit o aventură să găsim un specialist, chiar și pentru cele mai banale lucrări. Mișcarea EMAG forțează creșterea transparenței pieței și setează niveluri ale prețurilor care au potențialul să atragă noi specialiști pe piață.

De Gabriel

Sunt un economist care scrie pe platforma Inițiativa Privată în timpul liber. Nu sunt infailibil și continui să învăț din greșelile care abundă în articolele mele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *