Blocarea prețurilor (Price freeze) se referă la interzicea temporară a creșterilor prețurilor pentru un produs sau serviciu. Acesta măsură presupune impunerea unui preț maxim ca plafon. În anumite industrii, autoritățile care reglementează piețele pot impune o blocare de prețuri. În alte domenii, blocarea prețurilor poate să apară la nivel de companie. Când firma blochează prețurile, scopul este conservarea sau creșterea cotei de piață, în detrimentul competitorilor direcți.
În contextul crizei generate de pandemia COVID-19 și agravate de războiul din Ucraina, multe state din Uniunea Europeană au ales să blocheze prețurile unor produse. De exemplu, Ungaria a impus plafoane maximale pentru diferite produse alimentare. Efectul economic a fost o fugă a produselor din Ungaria. Lanțurile de retail au desfăcut cantități limitate de produse și clienții s-au confruntat cu o situație de penurie generalizată. Mulți locuitori ai Ungariei au început să călătorească în țările vecine pentru a se aproviziona.