Dimensionarea pieței (Market sizing) sau evaluarea dimensiunii pieței reprezintă procesul de estimare al potențialului unei piețe. Prin această procedură firmele pot să afle dacă piața țintă merită sau nu să fie abordată. Procesul este unul esențial pentru toate companiile care doresc să lanseze un produs nou sau serviciu. Dacă piața este prea mică sau există o concurență prea puternică, s-ar putea ca lansarea noului produs să nu fie cea mai bună idee. Cunoașterea din timp a pieței permite evitarea unor investiții cu șansă mică de reușită.
Date importante privind potențialul pieței sunt:
- tipul pieței;
- mărimea pieței;
- concurenții de pe piață;
- numărul de clienți și preferințele lor;
- produsele existente deja pe piață;
- perspectivele de evoluție a pieței;
- contextul economic general;
- evoluția piețelor din amonte și aval;
- etc.
Dimensionarea pieței este obligatorie pentru orice firmă care dorește să activeze pe aceasta. Familiarizarea cu piața îi permite să-și adapteze strategia generală la specificul ei.