Prin diversificare gamă (Line filling) înțelegem o strategie prin care firma își extinde numărul de produse din cadrul gamei existente. Aceasta lansează noi sortimente de produse prin care încearcă să adreseze clienții potențiali. Compania este motivată de dorința majorării cotei de piață sau ocupării unui segment care nu este acoperit de firmele concurente. În principiu, firma poate urma două strategii potențiale de diversificare:
- lansarea de produse înrudite cu cele care există deja în gamă. În acest caz investițiile vor fi minime. De exemplu, un producător de mașini de spălat rufe ar putea lansa produse la care diferă designul sau culoarea. În plus, el ar putea să facă mici modificări ale caracteristicilor tehnice. Astfel, la noile produse ar putea varia numărul de programe de spălare, viteza de centrifugare etc.
- lansarea de produse extrem de diferite de cele din gamă. În acest caz, producătorul va trebui să facă investiții semnificative. De exemplu, este posibil să fie necesară realizarea de noi linii de producție.