Duopolul lui Bowley (Bowley’s duopoly) este o variantă a pieței de duopol în care cele două firme își calculează o funcție a profitului în care include date legate de profitul competitorului. Acest model a fost propus de către economistul Arthur Bowley. Într-un duopol clasic firmele își calculează funcția de profit prin includerea de date legate de nivelul de producție al competiției. Ambele companii dezvoltă strategii de prețuri pentru a-și atinge obiectivele. În acest model apare „produsul independent” care împinge frecvent ambele companii în zona de pierderi. Duopolul lui Bowley este cunoscut și ca un război de uzură („war of attrition”).
Pentru ca o piață să se încadreze în model economic este necesară îndeplinirea anumitor condiții:
- pe piață trebuie să existe doar două firme;
- produsul de pe piață trebuie să fie omogen; Cele două firme nu vor putea să-și diferențieze bunurile vândute.
- firmele sunt interdependente, fiecare fiind afectată de deciziile companiei concurente;
- firmele își folosesc simultan strategiile de prețuri;
- ambele firme încearcă să-și maximizeze profiturile.