Gestiunea crizei

Gestiunea crizei (Crisis management) sau managementul crizei reprezintă procesul de planificare, organizare, direcționare și control a tuturor activităților care au drept scop eliminarea amenințărilor. Procesul de gestiune al crizei este declanșat când sunt identificate amenințări (riscuri) la adresa unei firme. Deoarece evenimentele globale sunt impredictibile și efectele se răspândesc cu rapiditate este necesar ca firmele să decidă și acționeze prompt. O firmă care își poate adapta managementul la situațiile de criză va trece mai ușor peste acestea.

Gestiunea crizei
Important icons created by pojok d – Flaticon

În mod ideal, o organizație va avea scenarii de lucru pentru toate riscurile previzibile. De asemenea, ea va avea și resurse financiare pentru a acoperi situații neprevăzute.

La începutul pandemiei COVID-19 s-a văzut cât de nepregătite sunt firmele pentru situații de criză. Marea majoritate a firmelor din România nu a avut suficiente resurse financiare pentru a acoperi șomajul tehnic. Fără ajutor guvernamental, am fi asistat la un val de concedieri.