Nișa (Niche) este o parte dintr-o piață care poate fi delimitată după anumite criterii și în care clienții pot fi definiți după nevoi, preferințe și tipologii de consum până la un nivel extrem de specific. Nișele sunt abordate de firme prin dezvoltarea de produse specifice, adaptate pe specificul clienților potențiali care o compun. Nișele sunt segmente de piață atât de rafinate încât, de obicei, nu prezintă interes pentru producătorii de masă. Aceste segmente de piață se caracterizează printr-un nivel ridicat de omogenitate. De asemenea, numărul de clienți potențiali care formează o nișă este relativ scăzut. Având în vedere că nișele sunt reduse ca dimensiune, utilizarea lor are sens în special în cazul afacerilor cu baze de clienți mici.
De exemplu, un restaurant cu specialități vegane dintr-o localitate mică va avea o bază de clienți relativ scăzută. Pentru a-și ține costurile de promovare sub control, restaurantul ar putea încerca să-și formeze un grup al clienților pe o platformă de social media. Ulterior reclamele specialităților realizate în restaurant ar fi promovate doar acolo. Cunoașterea comportamentului clienților ar permite chiar abordarea la nivel de micro-nișă. Clienților care vizitează restaurantul doar seara li s-ar putea promova doar ofertele pentru cină. Cunoașterea clienților potențiali din nișă ar permite și ajustarea costurilor de producție. Mâncarea preparată și servită în local ar putea fi ajustată conform preferințelor clienților.