Persistența prețului (Price persistence) se referă la capacitatea unui titlu de valoare de a evolua în direcția unui trend. Astfel, pentru a fi persistent prețul trebuie să continue să scadă când trendul este unul descrescător. Similar, prețul titlului de valoare se va majora continuu când trendul este unul de creștere. Fenomenul de persistență a prețului poate să fie specific pieței, atunci când titlul de valoare urmează trendul acesteia. Când indicii bursieri sunt pe plus, apetitul investitorilor pentru achiziții va fi mai mare și acțiunile se vor aprecia. Desigur evoluția prețului poate fi legată de perspectivele sau evoluția firmei. De exemplu, acțiunile unei firme care nu reușește să dezvolte noi produse și este activă într-o industrie în declin își vor pierde treptat din valoare. Prăbușirea cotațiilor firmei poate să aibă loc chiar și atunci când piața bursieră se află pe un trend ascendent. Pe de altă parte, acțiunile unei firme, care aduce un produs revoluționar pe piață, pot să urmeze un trend constant de apreciere chiar și când indicii bursieri sunt în declin.
Persistența prețului poate fi asociată cu piața ursului și cea a taurului. În ambele scenarii, prețurile urmează un trend pentru o perioadă de timp semnificativă.