Retenția angajaților

Retenția angajaților (Employee retention) se referă la capacitatea unei companii de a-și păstra angajații. Angajații unei firme cu retenție bună nu își vor căuta alte locuri de muncă în mod activ. De asemenea, o companie cu o retenție a angajaților bună va avea un control mai bun asupra costurilor de producție. O echipă cu o componență stabilă va facilita îndeplinirea mai rapidă a obiectivelor de producție. Într-o firmă cu grad scăzut de retenție, va exista un flux continuu de salariați care va alimenta o instabilitate a mediului profesional. Chiar și angajații mulțumiți de locul de muncă vor căuta în mod activa alte oportunități profesionale.

Retenția angajaților
Employees icons created by Prosymbols Premium – Flaticon

Gradul de retenție al angajaților ar trebui să preocupe managerii din toate firmele. Un grad bun de retenție îi permite unei firme să își țină costurile sub control și să-și optimizeze fluxurile de producție. Oricât de simple ar fi sarcinile de lucru, un salariat are nevoie de instructaj. În plus, acesta își formează o serie de abilități la locul de muncă. Instructajul și abilitățile dobândite îi permit acestuia să fie mai productiv ca un angajat proaspăt din firmă. Poate că firma își permite să aducă oameni noi, dar pregătirea acestora va presupune costuri suplimentare.