Segmentarea comportamentală (Behavioral Segmentation) presupune împărțirea clienților potențiali pe baza de tipare comportamentale. Practic, în cadrul acestei proceduri, se analizează trăsăturile comportamentale ale consumatorilor și se grupează corespunzător. Se pune accentul pe cunoștințele și reacțiile lor de răspuns la interacțiunea cu produse, servicii, promoții de marketing, mărci etc.
Dintre variabilele utilizate în segmentarea comportamentală, mai importante sunt intenția de achiziție, atitudinea față de bunul economic respectiv, nivelul de fidelitate al clientului față de o anumită marcă sau tip de produs, rata de utilizare, modalitatea de utilizare, tipul de utilizare etc. Acest tip de procedeu permite înțelegerea modului de consum al produselor. Ulterior, firmele pot să-și ajusteze produsele la specificul comportamental al clienților.
De exemplu, o firmă care produce înghețată pe care o vinde stradal își va poziționa punctele de vânzare pe baza comportamentului clienților. Compania va realiza un studiu de piață și va constata că înghețata este consumată în timpul liber în timpul plimbărilor de relaxare. Cunoscând aceste informații, va căuta să-și amplaseze tonetele strategic, în zonele de promenadă. De asemenea, producătorul de înghețată își va ajusta programul de vânzare în funcție de traficul din zonă. De exemplu, tonetele amplasate în centrul istoric vor fi deschise până seara târziu în timpul week-end-ului.