Segmentarea vizitatorilor (Visitors segmentation) este procesul prin care utilizatorii unui site web sunt grupați pe baza unor criterii specifice. Aceștia sunt împărți în grupuri bine delimitate care pot fi abordate în cadrul strategiilor de promovare. De exemplu, clienții pot fi grupați pe baza țării din care accesează site-ul, a dispozitivului utilizat, ora accesării etc. Formarea de segmente specifice permite ajustarea conținutului de pe site-ul web. Strategia de conținut a site-ului poate fi adaptată în funcție de nișele identificate, de mărimea acestora și de potențialul lor de a genera venituri.
Un ziar online ar putea posta articole cu diferite tematici, în funcție de oră sau perioada săptămânii. Pentru ca această strategie să aibă succesul scontat este necesară segmentarea vizitorilor după mai multe criterii. Trebuie indificate nișele care corespund fiecărei categorii de articol și când anume obișnuiesc acestea să consume știri. Ulterior, ziarul va publica articole tematice la intervalele potrivite și, astfel, își va maximiza traficul. Strategia permite crearea unui flux optim de publicare și are potențialul să crească veniturile din reclame.
Un site care este accesat de vizitatori cu venituri peste medie ar putea lansa și abonamente. Acest model permite estimarea mult mai precisă a fluxurilor de venituri.