Timp liber (Free time)

Conceptul de timp liber (Free time) se referă la orele sau zilele în care o persoană nu trebuie să lucreze sau studieze. Înțelegerea conceptului de timp liber este esențială pentru știința economică. Există cel puțin trei direcții majore din care poate fi abordat studiul timpului liber.

  1. Timpul liber poate fi privit ca un drept al salariatului. Presiunea mișcărilor sindicale, viziunea unor oameni de afaceri precum Henrry Ford și evoluția tehnologiei au contribuit la întărirea acestui drept al salariatului.
  2. Preferința pentru timp liber a salariaților. Acest fenomen apare pe măsură ce salariații avansează și se bucură de salarii mai ridicate. Timpul adițional le permite să-și reducă normele de lucru. Provocarea pentru angajatori este să-și maximizeze utilizarea cunoștințelor acestor salariați.
  3. Timpul liber ca oportunitate de afaceri. Cei care beneficiază de timpul liber sunt în căutarea de activități cu care să-l utilizeze. Înțelerea acestor preferințe se constituie într-o oportunitate de afaceri.