Prin bunuri obișnuite (Ordinary goods) ne referim la acele produse și servicii pentru care cererea evoluează în sens invers față de preț. Astfel, o scădere a prețurilor de vânzare va determina o creștere a cererii pentru aceste bunuri. Similar, în cazul creșterii prețurilor de vânzare vom asista la o scădere a cererii pentru aceste bunuri. Indivizii sunt constrânși de bugetul pe care îl au la dispoziție și își adaptează consumul la noile condiții de piață.
Vedem în figura de mai jos că, în urma creșterii prețurilor pentru un bun obișnuit, are loc o scădere a cantității cerute. Scenariul este valabil și pentru situația opusă. Dacă nivelul prețurilor ar scădea, am asista la o creștere a cantității cerute. Practic, reacția clienților la modificarea cererii este una conformă cu legea cererii.
Analiza microeconomică utilizează bunurile obișnuite pentru a explica excepțiile de tipul bunurilor Giffen. În contextul paradoxului Giffen, bunurile obișnuite se referă la produse cu elasticitate normală a cererii. Altfel spus, toate produsele care respectă legea cererii sunt obișnuite și doar excepțiile sunt încadrate ca bunuri Giffen. Produse precum îmbrăcămintea și încălțămintea sunt încadrate ca obișnuite. O creștere a prețului va determina o reducere a cererii pentru produsele din această categorie.