Prin produs omogen (Homogeneous product) se înțelege acel bun sau serviciu care poate fi substituit în totalitate, de un altul, fără ca un client să perceapă diferențe la consum. Pe piețele cu produse omogene, ofertanții se concurează mai degrabă prin preț sau oferirea de servicii complementare. Cum produsele desfăcute pe piață sunt similare, ofertanții caută să se diferențieze în alte moduri.
De exemplu, furnizorii de gaz care deservesc într-o localitate nu pot interveni asupra calității produsului. Calitatea gazului metan depinde de producător și distribuitori. În plus, gazul se distribuie prin aceleași conducte, deci nici măcar distribuitorii nu ar putea să-și diferențieze produsul. Aceștia pot însă să concureze prin preț sau pot oferi pachete cu produse complementare, formate din gaz și inspecții tehnice periodice.
(2) Omogenitatea produselor este unul din criteriile existenței concurenței pure și perfecte. Acest tip de piață este un construct teoretic care nu este întâlnit în economia reală. Firmele de pe o piață cu concurență pură și perfectă oferă produse care sunt similare, intrinsec și extrinsec, și substituibile. În plus, pe această piață și prețurile produselor sunt identice. De asemenea, o firmă care accesează o astfel de piață va avea un produs omogen (Homogeneous product) similar cu al concurenților.