Produs omogen (Homogeneous product)

Prin produs omogen (Homogeneous product) se înțelege acel bun sau serviciu care poate fi substituit în totalitate, fără ca un client să perceapă diferențe la consum. Pe piețe cu produse omogne se concurează mai degrabă prin preț sau oferirea de servicii complementare. De exemplu, furnizorii de gaz care deservesc într-o localitate nu pot interveni asupra calității produsului. Calitatea gazului metan depinde de producător și distribuitori. În plus, gazul se distribuie prin aceleași conducte, deci nici măcar distribuitorii nu ar putea să-și diferențieze produsul. Aceștia pot însă să concureze prin preț sau pot oferi pachete cu produse complementare, formate din gaz și inspecții tehnice periodice.

(2) Omogenitatea produselor este una din condițiile existenței concurenței pure și perfecte. Fimele de pe o piață cu concurență pură și perfectă oferă produse care sunt similare, intrinsec și extrinsec, și substituibile. În plus, pe această piață și prețurile produselor sunt indentice. De asemenea, o firmă care accesează o astfel de piață va avea un produs omogen (Homogeneous product) similar cu al concurenților.