Segmentarea audienței (Audience segmentation) este o strategie de împărțire a publicului țintă pentru putea utiliza mesaje adaptate fiecărui subgrup. Segmentarea audienței se poate realiza și cu ajutorul criteriilor utilizate la alte metode de nișare. De exemplu, pentru delimitarea grupurilor se pot utiliza criterii demografice, comportamentale, psihografice etc.
Criteriile alese pentru delimitarea segmentelor trebuie să fie relevantă pentru piața produsului. La un produs destinat copiilor este obligatorie folosirea criteriului vârstă. Dacă produsul este costistor, atunci firma va trebui să țină cont și de veniturile familiei. Astfel, cu doar două criterii firma va extrage din populația României, de 19 milioane, o audiență de câteva sute de mii de clienți potențiali. Aplicarea unor criterii suplimentare va reduce și mai mult segmentul și va permite realizarea unor strategii eficiente din punct de vedere al costurilor.
Segmentarea prezintă mai multe avantaje. În primul rând, permite organizarea afacerii pentru a satisface nevoile unor grupuri diferite. În al doilea rând, clasificarea grupurilor în funcție de veniturile generate și de potențialul lor. Cunoscând aceste date, firma poate elimina produsele care nu generează suficiente venituri și se poate concentra pe segmentele cu cel mai mare potențial. Astfel, firma își poate ține și sub control costurile.
Strategia permite delimitarea unor segmente mai ușor de abordat decât populația totală. Campaniile de marketing pot fi ajustate și adaptate la specificul fiecărui segment.