Marketingul (Marketing) este o ramură a științei economice, din sfera administrării afacerilor, care cuprinde activități și procese al căror scop constă în crearea sau lărgirea piețelor de produse și servicii. Practic, marketingul cuprinde procesele prin care se crește (stimulează) interesul clienților pentru anumite produse și servicii. Pentru a crea și dezvolta piețe și pentru a atrage clienții potențiali se elaborează strategii adaptate contextului. Astfel, sunt concepute și folosite imagini, mesaje și narative care sunt adaptate pe caracteristicile lor.
În funcție de modul în care se realizează, de scopul său, de localizare și de vehicule de promovare utilizate, marketingul poate fi:
- afiliat;
- analitic;
- antreprenorial;
- ascuns:
- B2B;
- B2B2C;
- B2C;
- B2P;
- Comercial;
- Contextual;
- Corporativ;
- de Afinitate;
- de Brand;
- de Conținut;
- de Diversificare;
- de Evanghelizare;
- de Guerilă;
- de Masă;
- de Nișă;
- de Produs;
- de Retenție;
- de Segment;
- Digital;
- din Gură în Gură;
- Direct;
- Educațional;
- Fracționat;
- Influencer;
- Internațional;
- în Timp Real;
- Lateral;
- Orizontal;
- pe Teren;
- PPC;
- prin Alianță;
- prin Ambuscadă;
- prin Motoare de Căutare;
- prin Referințe;
- prin Social Media;
- Tranzacțional;
- Unu-la-unu;
- Vertical;
- Viral;
- etc.